tisdag 10 april 2007

10 to 1

Jaha, trots rådande tidsbrist antar jag utmaningen av Fred. Hm, blir lite som ett semi-utkommande. Får se hur länge jag vågar ha kvar det här på bloggen:

Tio första

1. Första bästa kompis: Stefan, grannpojken som sedan flyttade.
2. Första bil: En röd Mazda 626, en riktig skrothög. Den perfekta första-bilen mao.
3. Första kärlek: Alex som gick två klasser över mig i högstadiet. Fotbollsspelande hunk som vid ett tillfälle försökte hångla upp mig på en fest. Arbetandes under-cover avstod jag, alldeles för rädd för att blåsa min täckmantel. Något jag ångra idag dock.
4. Första husdjur: Hm... "trying to recall" (åh, vilken bajslåt det var förresten). Kan möjligtvis ha varit en en salamanderödla... eller kanske ett stycke vandrande pinner. Inte helt säker.
5. Första semester: Hm... möjligtvis Gotland för sådär 22 år sedan.
6. Första jobb: Var på ett Café, där jag blev "sexaully harrased" av en kvinnlig kollega. Ständiga as-grabs varvades med viskningar i nacken - ganska bissart faktiskt.
7. Första köpta skiva: No Doubt - Tragic Kingdom.
8. Första riktiga kärlek: Har inte upplevt någon ännu...
9. Första piercing: En stav i ena ögonbrynet som fick sitta kvar ett par veckor, jäkla pyssel att hålla rent och så fastnade den konstant i tröjan vid av- och påtagning.
10. Första konsert: Var i Frankrike.....

Nio senaste

1. Senaste alkoholdrycken: Intogs igår kväll; Ett par-tre Singha, för att boosta kreativiteten.
2. Senaste bilfärd: Var till jobbet i morse.
3. Senaste filmen du såg: "Häxorna från Eastwick", som gick på tv i söndags..?
4. Senaste ringda telefonsamtal: Ringdes igår till en god vän.
5. Senaste bubbelbadet: Can't recall...
6. Senaste kyss: På fyllan... med tjej...... För ett par månader sen. Åh denna ångest, i dubbel bemärkelse.
7. Senaste gången du grät: I samband med en väns kommentar. Jag skrattade så att jag grät.
8. Senaste måltiden: Dagens middag - currykyckling.
9. Senaste spelade cd: Ed Harcourt - Here Be Monsters. Den är på just nu faktiskt.

Åtta har du nånsin

1. Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej.
2. Blivit kär vid första ögonkastet? Nej.
3. Fastnat med blicken i någons urringning? Det kan ha hänt.
4. Fått ditt hjärta krossat? Nej, har inte kommit så längt än.
5. Sagt att du älskar någon utan att mena det? Se ovan.
6. Haft ett one night stand? Jo, men med person med fel kön dårå..
7. Busringt till någon? Jovisst. Men inget jag håller på med än idag.
8. Stulit något? Mm... Har snattat, men pågick inte så värst länge.

Sju spårlöst försvunna

1. En Whyred-tröja - satt riktigt bra och hann använda den 2-3 gånger innan den mirakulöst försvann.
2. Otaliga antal vantar/handskar - jag skulle nog behöva sådana som barn har, som sitter fast i jackan.
3. Ett kontokort - som illakvickt spärrades.
4. En femtiolapp - som, när jag vid 10-års ålder skulle betala min matsäck på Preem, var spårlöst försvunnen.
5. Min raka tandrad - efter att jag på lågstadiet föll och slog i munnen i ett innebandymål.
6. En Timberland-känga - efter en del dricka under nyår 2001 fanns bara en kvar.
7. En plånbok - som aldrig sågs igen.

Sex saker du gjort idag

1. Skrivit en uppsats.
2. Arbetat halvdag.
3. Suttit och klurat över vilka program jag ska söka till hösten.
4. Brännt två skivor.
5. Dushat.
6. Förbrukat en hel dosa snus.

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Mitt ritbord.
2. Min bil.
3. Mina nya glasögon.
4. Mina nya acne-shoes.
5. Min dator.

Fyra personer du kan berätta allt för

Det finns en person som jag känner att jag skulle kunna berätta allt för. Och det är väl denna som kommer vara den första som får veta allt, snart.

Tre val

1. Blått eller rött? Blått.
2. Sommar eller vinter? Helt klart sommar.
3. Choklad eller chips? Choklad, gärna Marabos mörka med hallon.

Två saker att göra innan du dör

1. Berätta för hela världen att jag är BÖG! Eller ja, kanske inte hela världen, men för många.
2. Resa jorden runt.

En sak du ångrar

1. Svårt...... Att jag inte kommit ut än...?

9 kommentarer:

Fred sa...

Jag är impad! Jättekul att läsa. Klart du ska behålla inlägget, det säger en hel del, men där finns ju inget som kan identifiera dig. Coola ner! :-)

Stan sa...

Impad av vadå?

Kim da Costa sa...

Stackarn, hur gick det på Preem?

Anonym sa...

Håller med Fred. Och jättemodigt av dig...

Unknown sa...

Hej Stan!
Så glad att jag hittade din blogg, den är trevlig att läsa.
Det känns att du verkligen har en ärlig mening med den till skillnad mot en del andra.
Mitt hjärta blöder för dig killen, hoppas att du en dag kan gå ut rakryggat och ärligt med vem du är, men jag har förstått att det är svårt. Jag önskar dig lycka till!

Anonym sa...

Två saker att göra innan du dör
1. Berätta för hela världen att jag är BÖG! Eller ja, kanske inte hela världen, men för många.
2. Resa jorden runt.


Där kan du slå två flugor i en smäll verkar det :)

Stan sa...

Kim M: Fick springa ut till bilen där jag möttes av en inte allt för glad mor. Fick ingen ny femtiolapp, hon gick in och betalade istället.

Trollhare: Oj, modigt?! Nu vankas genast lite oro.

Niklas: Åh, tack! Det värmer! :) One day I will!

Sven: Tankarna har funnits där, men det känns lite som att jag måste ta mig i kragen innan en eventuell resa.

Anonym sa...

Roligt att läsa! Heja du! Förresten så upptäckte jag att en tröja försvunnit även för mig för ett par dagar sedan. Märkligt! Vi får bilda en klubb. :-)

Stan sa...

Honkenponken: Tackar så mycket. Mycket märkligt. Ja, vi få göra det, "Where the f**k did my sweater go"-klubben... kanske...