lördag 17 mars 2007

Den fördomsfulla bögen!

Jag är fördomsfull mot mina egna, mot mig själv. Jag har fördomar mot bögar. Det är en sorts självhat som har växt fram utifrån samhällets värderingar om hur människor ska vara. All skit jag har fått tagit har samlats inom mig och förvandlats till ett förakt. Ett sorts förakt där jag inte accepterar människor för den de är, för den jag är. Jag har varit en snigel och varje gång någon har petat på mina ögon har jag krypit in i mitt skal. Och det är inte jag, jag vet att det inte är jag. Jag tar inte skit. Jag är inte någon man kan sparka på, jag är den som säger ifrån!.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör alltid ont när man inser att man sparkar på sig själv. Men det är bra, säg ifrån!

Fred sa...

Du behöver helt klart komma ut. :-) Det är tufft att ta steget, men det är värt en hel del att kunna säga ifrån. Inte bara mot andra, utan också mot sig själv.

Stan sa...

Trollhare: Ytterligare ett steg vidare in i processen. :)

Fred: Jo, jag börjar förstå det nu. Och det är precis som ni säger, jag behöver vara ärlig mot mig själv innan jag kan vara det mot andra.