onsdag 14 februari 2007

Att arbeta under-cover

Som smygbög lägger man ner ofantligt mycket tid och tanke på att inte bli upptäckt. Man ska vara som en kameleont, inte märkas och smälta in i bakgrunden. I högstadiet fick jag höra talas om en tjej vars pappa hade kommit ut som bög. Det gick då upp för mig att man som bög faktiskt kunde ha sex med en tjej. Perfekt tänkte jag, det skulle "döda" alla eventuella misstankar om att jag var "sexuellt avvikande". Ungefär i samma veva hittade jag till homo-communityn www.sylvester.se. På hemsidan fanns det en "fråga bögen"-del där man kunda ställa frågor om diverse homorelaterade saker. Jag frågade något i stil med hur man skulle gå till väga för att som bög kunna ha sex med en tjej. Det är inte så svårt att klura ut vad jag fick för svar. Han skrev i princip att det var det sista jag skulle göra, jag skulle tänka på tjejens känslor och försöka acceptera att jag som bög ska ha sex med killar som gillar killar. Just då blev jag riktigt förbannad över svaret och tänkte att han minsann inte skulle säga åt mig hur jag skulle leva. Jag bad inte om en moralpredikan, jag ville bara ha några enkla tips. När jag idag tänker tillbaka på det som hände inser jag vilken udda och ganska sjuk fråga det egentligen var. Jag frågade en "fråga-bögen-bög" hur jag som smygbög skulle göra för att framstå som hetero.

Stan - som mer och mer inser vilket sjuk liv jag har levt/lever

3 kommentarer:

Fred sa...

Haha... alla har vi en gång varit där. :-) Man gör saker som i efterhand verkar helt vettlösa. Det hör liksom till, det ÄR en tuff väg att gå. Men du har ju redan insett att det kanske inte var så smart. Det tyder på att du är på väg.

Aronson sa...

Ha ha. Jag minns faktiskt den frågan. Ganska rolig, egentligen...

Men precis som Fred säger: vi har alla gjort dumma saker. Därför att vi vill dölja.

Stan sa...

Fred:

Tack för att du ville titta förbi! :) Jo, det finns väl en orsak till varför det kallas process. Och som sagt, det är en tuff väg att gå.

Aronson:

Jo, jag har insett det nu, turligt nog. Det vikitgaste är väl att man inte fortsätter i samma bana.