tisdag 13 februari 2007

Bögkontakt på Communities

Jag har, som medlem på diverse olika gay-communities, väldigt svårt att få kontakt med andra bögar. Och om jag, mot förmodan, får kontakt med någon trevlig kille så slutar det antingen med att jag får en kukbild sänd till mig (och då avslutar jag konversationen) eller så blockar de mig efter att jag berättat att jag inte är öppen med min läggning. Är det jobbigt för utkomna bögar att prata med smygbögar?

Vart ska man som smygbög vända sig för att få kontakt med andra bögar?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe... Känner igen det där med kukbilderna. Fast det brukar vara heterokillar som tror jag är tjej som skickar dem... (tips: Det finns en klubb som heter "min varan suger av dig" som eh... tar upp ämnet...)

Jag har märkt av det jag med att det finns mycket intolerans mot de som inte är öppna, det tycker jag är trist. Jag är ju själv inte det inför min mans familj; de tror jag är hans flickvän...

Önskar jag kunde säga något uppiggande, men jag vet ärligt talat inte hur man gör (jag är ju både "upptagen" och har dessutom vvärldens sociala fobi...). Kanske ta mod till dig och gå på nån fest eller cafékväll eller så nån gång? Jag tror det kan vara ett sätt att få möta andra utan att det så tydligt enbart blir köttmarknad...

Aronson sa...

För många bögar är det väldigt jobbigt att ta sig ut ur garderoben. För mig tog det till exempel flera år. Och att då behöva stiga in i garderoben igen för kontakt och eventuellt hjälpa någon ut, det vill man inte gärna. Därför att det är jobbigt där inne. Mörkt och kallt.

Men varför inte starta en egen klubb på till exempel qx för er som inte kommit ut? Kanske kan du träffa någon den vägen. Och kanske kan ni sporra och hjälpa varandra.

Stan sa...

Trollhare:

På sätt och vis kan jag förstå det där med intoleransen en aning. Trots att jag tycker att det är tråkigt. Det är inte direkt det lättaste att som smygbög hitta andra smygbögar. Vi vill liksom inte bli hittade.

Det faktum att du har lämnat en kommentar är tillräckligt uppiggande. Jag har läst din blogg ett tag och inspireras av att du mår bra! Då finns det liksom kanske hopp för mig också. :)

Aronson:

Jag misstänkte det där med mörkret och det är klart att jag kan förstå det. Det känns bara så hopplöst ibland. Man vill så gärna få tag i någon att prata med.

Kim da Costa sa...

Jag håller med Aronson. Tycker också du kan starta en egen klubb på ex. qx för sådana i din situation.

Anonym sa...

Finns det inte redan en sån klubb? Men du, om du känner för det får du gärna maila, jag har samma nick...

Stan sa...

Kim m:

Märkte igår att det redan fanns några sånna. De måste vara relativt nya för att jag har tittat förrut och då fanns de inte där. Men nu har jag anslutit mig och så får jag se vart det leder.

Trollhare:

Det finns ju det. Jättesnällt av dig. "I might just take up on that!"

Fred sa...

Håller också med Aronsson. Dessutom söker många på QX en kontakt i syfte att det ska leda till något i Värden Utanför QX, vänskap/förhållande/sex. Det ligger i sakens natur att en smygbög ofta inte är intresserad av mer än just prata och därmed faller intresset hos den andra parten.

Stan sa...

Fred:

Även den tanken har slagit mig. Och det förklarar en hel del. Det är skönt att kunna få sånna här saker bekräftade. Som sagt, det uppskattas! :)

Anonym sa...

holliday trading blogis herrera ambiguous launching ruling rica spiky orobstructs jointly
lolikneri havaqatsu